IN THE NEED FOR SPEED.

Tmurno, mračno i sivo nebo, kao da je neko uključio crno beli filter? Jok! Oblaci jedva da su se izmicali iznad visine horizonta, kiša je zagarantovana. Kako bi ste se Vi osećali da u tom trenutku stojite ispred nekoliko aktuelnih super sportskih automobila tog perioda?

© Road & Track

Bila je to 1987. godina, lokacija: Test staza Ehra-Lessien u Nemačkoj, event: Road & Track top speed shoot-out.
Testarossa, 288 GTO, Sport Quattro, Countach 5000S QV, 959 i RUF su voženi do kraja svih skala svojih instrumenata.
Najveća pažnja bila je uperena na Porše 959, tada najsvežiji i najnapredniji super automobil. 959 su pratile priče da ima više kompjuterske snage od Nase, “Pametno” vešanje, kompjuteri koji prate sve moguće aspekte vožnje i slično, bili su novina u autoindustriji, a Porše je ovim modelom ukazao na smernice kakvi će biti budući superautomobili, ipak on nije bio najbrži tog dana.

Automobili su leteli po stazi, lomile su se kazaljke obrtometra, bez obzira na kišu koja je napravila uslove za lagodnu plovidbu čamcima po stazi.
Automobili koji su dopremljeni na test došli su u super depresivnim nijansama, sive, tamne plave, zelene, sve su to hladne i tamne boje koje nisu dolikovale takvim automobilima, a i tim vremenskim prilikama. Znalo se da će Italijani da dođu obojeni u svoju tradicionalnu crvenu, ali je to predvideo i iskoristio Alois Ruf, koji je pripremio svoj RUF CTR u žutoj boji, kako on kaže: “Niko nije voleo žutu boju na automobilu, jedino je pošta vozila žute Golfove, a gotovo smo bili sigurni da će Ferrari i Lamborghini isporučiti crvene automobile.“

Kad je CTR obišao krug na stazi, oblaci su počeli da se razilaze. Brzo nakon toga proletela je žuta mrlja, i otkucala prolaznu brzinu od 339km/h! Ljudi su zastali u mestu, duplo proverili da li je to zapravo tačno, i onda u neverici nastavili dalje.

Legitimitet ove rekordne brzine je zacementiran kada je jedan od fotografa ispunjen euforijom šta je zapravo doživeo, prepričvao kolegi svoj utisak kada je CTR proleteo pored njega: “It’s a Yellow Bird” – i tako je “kanarinac” dobio nadimak!


„Yellow Bird“ je zahvaljujući tome postao legenda, ali se nije zaustavio na tome, nekoliko godina kasnije, CTR je izazivao divljenje prisutnih na Nirburgringu, kada je Stefan Rozer, Ruf-ov test vozač pravio neverovatne krugove, naklon do poda. Tu neverovatnu vožnju, ogromnu turbo rupu kao i zvuk šestocilindričnog bokser vazdušnjaka možete pogledati na sledećem snimku:

Zahvaljujući internetu, ovaj video je pregledan skoro milion puta, iz kojeg proističe neverovatan kult za ovaj automobil, koji je sam po sebi testament kakva je zapravo ovo automobilska legenda.

Nikola Ilić Written by: