HELLO FROM POLAND!

Mnogi ljudi koji me poznaju, znaju da sam ogroman fanatik za starija Pežo vozila, najviše za serije 205 i 405, shodno tome gotovo stalno pratim dešavanja i događaje koji se vezuju za ove modele. Nedavno je jedan reli prošao baš kroz Srbiju.

Svake godine pred sam kraj proleća, i ranog početka leta, jedna mala grupa dobrih prijatelja koju objedinjuje zajednička strast prema Pežou 205, upućuje se na dalek put najčešće u bespuća Balkana iz pravca Poljske, ka jugu Srbije, kroz Crnu Goru, Albaniju i nazad preko Hrvatske i Bosne.

Zahvaljujući čarima interneta i druželjubivosti fanova 205ice iz Poljske imao sam priliku da se ispričam preko poruka, a kasnije i da lično upoznam organizatora kao i sve učesnike ovog malog „relija“. Oni su jako prijatni za razgovor i uvek otvoreni za šalu, bilo to na račun Poljske, Srbije ili pak nešto na temu 205ica, nešto nalik na: „Tomek kaže da ti je auto podignut pozadi kao jarac“. Iz priče sa njima sam zaključio da i njihove 205ice pate od istih problema kao i kod nas, ti automobili su sredstvo za prevoz i tako se i koriste, postalo je nemoguće naći dobre polovne delove, novih gotovo da nema. Iz te družine izdvojio bih Piotr-a, koji me je iznenadio svojim radovima i doprinosima za svet 205ica. Naime, on je u svojoj radionici napravio kalupe i izradio repliku body kit-a veoma verodostojnu originalnom Gutmann Turbo II. Imali smo prilike da se susretnemo  sa ovim remek delom iz njegove radionice koju pokreće 2.0 8v turbo motor sa preko 220 konjskih snaga, više o ovom automobilu nekom drugom prilikom.

Ove godine, Piotr je dovezao svoj 205 Roland Garros kojeg krasi predivan OEM izgled, dok se ispod haube krije 1.6 8v motor, veoma visoke kompresije, sastavljen od mnoštvo različitih delova sa Pežo rafova, kako on kaže: „Često me pitaju, zašto nisam ugradio, primetno jači, 16v agregat iz 106 GTI/Saxo VTS? -A moj odgovor bi bio: Zato što nisam hteo da uradim nešto što svi rade, već da probam nešto novo.“

Jedan od organizatora ove nesvakidašnje ture, Tomek, kao i svake godine vozi svoj 205 CTI, kojeg prati ona dilema, ili ćete ga zavoleti ili ga apsolutno zamrzeti… Zašto? Zato što njega već godinama unazad više ne pogoni benzin već gorivo namenjeno poljoprivrednim mašinama. Da, u pitanju je dizel i to ne bilo kakav, 1.9 Dturbo iz 306 koji je izmerio 118 konja na točkovima, ako ga ikad vidite na putu, samo držite rastojanje kako vas ne bi ugušio čađi.

Rafal, čovek kojeg smatram kao jednog od najvećih entuzijasta za 205 na svetu je došao u casual varijanti sa svojim 205 XRD, standardnim dizelom kojeg vozi svakodnevno, kako kaže: „Najbolji auto je onaj koji te najbolje služi“, što je i slučaj za njegov primerak već nekoliko godina na ovim relijima.

Jako mi je drago da je ovaj maleni automobil, i ljubav prema njemu zapravo razlog za ovakva druženja, i očekujem da će se ovakva svest pojaviti i među entuzijastima u Srbiji i okolini.

Nikola Ilić Written by: